Het stond al heel lang op m’n lijstje om een vlakke bodem te creëren en dan eentje waarbij de breedte van de auto ook nog eens geaccentueerd wordt. De brede wielkasten vallen nogal op ten opzichte van de naar binnen gelegen deur, op deze manier verbind ik het geheel wat meer met elkaar.
De bodemplaat wordt aan de koets vastgemaakt (natuurlijk). Ik probeer dit zoveel mogelijk in holle kokers te doen waar ik een blindklinkmoer M5 in trek zodat er ook geen moeren gebruikt hoeven te worden of uitstekende boutjes voor gevaar zorgen.
In deze blindklinkmoeren draai ik kraagbolkopinbus boutjes (leuke voor scrabble).
Om nog wat extra voor drukverdeling te zorgen heb ik carrosserieringen ontworpen met een flinke kraag die de kracht dus nog beter verdeeld over de kunststof plaat.
Uiteraard van mooi, stevig en licht carbon!

Zo ziet dat er van dichtbij uit onder de auto:

Uitzicht onder de auto vanaf de voorkant gezien:

De uitlaattunnel blijft voor nu nog even open. Ben er nog niet over uit of ik deze ook ga sluiten (met een aluminium of carbon afdekking) of dat ik het zo houdt zodat de warmte ook beter afgevoerd wordt. De kanaalvorming die er nu in zit kan niet heel veel kwaad.
Voor op de achterkant moet ik nog iets van beugeltjes ontwerpen zodat de bodem daar omhoog gaat lopen tot aan onderkant bumper. Voor nu eventjes vast gehangen aan m’n achteras dat het in ieder geval niet gaat doorhangen de komende periode.


Zo ziet het er uit van de buitenkant. Zoals je goed kunt zien zijn nu beide zijkanten met elkaar verbonden qua breedte.
Ik zal binnenkort nog even wat betere foto’s maken. De bodemplaten zijn er nu even af zodat ik het beter kon afwerken. Ik zal binnenkort even wat betere foto’s maken.

Het idee is er ook nog om in ieder geval het zichtbare deel tussen de uitstekende schermen in te laten skinnen in een laag carbon. Dit zal het een stuk steviger maken en is nog mooi ook!