Na dik een half jaar niks te laten horen, maar eens een grote update over de Tracksaxo.
Ik ga geen ellelang verhaal houden over wat er allemaal gebeurt is de laatste tijd.
Daarom gewoon een overzichtelijk lijstje wat er allemaal gekocht is en wat er de komende tijd staat te gebeuren:
Inlaat:
– C2 inlaat: Geflowed en gevlakt
– Ford mustang 60mm Gasklep incl adapter voor de inlaat
– Clio Rs 182 injectoren: Ultrasoon gereinigd
Kop:
– JP4 kop: Geflowed en gevlakt
– Catcams 743 Nokkenassen
– Bakerbm Nokkenas poelie
– ARP kopbouten
– MSD bobine
Onderblok:
– J4 onderblok: Geboord, gehoned en gevlakt
– Wössner gesmede hoge compressie zuigers: 2e overmaat
– Maxspeedingrods gesmede drijfstangen
– krukas uitgewogen
– Satchell krukas poelie
Uitlaatsysteem:
– Volledig Ragazzon grn: katvv, middendempervv, 50mm einddemper
– Supersprint 4-2-1 spaghetti spruitstuk
– Powersprint 200cpi sportkat
Overige onderdelen:
– 406 v6 hoofdremcilinder
– Satchell stiffnesskit
– Satchshift
– Vems P&P Ecu incl wideband sensor & knock upgrade
Er zijn nog wat losse onderdelen zoals oilcatchtank en dat soort dingen. Maar motorisch is dit in grote lijnen de setup.
Alle pakkingen, ringetjes etc. in het blok worden vervangen door nieuw. Ik wil alles perfect hebben, dus geen gezeik om iets niet te vervangen. nu het toch allemaal open ligt..
Afgelopen weekend is het onderblok opgebouwd. Morgen word de kop en inlaat opgebouwd:
